Jurgen Bruggeman

Een verbinder!
Met een goede dosis humor, nuchterheid, zakelijkheid en doelgerichtheid kom je heel ver. ‘Als het een voordeel oplevert voor het kind, gaat het door en gaan wij daarna de hobbels met elkaar nemen of vlak maken’. Ik werk vanuit visie en strategie en vertaal dit daadwerkelijk naar de praktijk. Ik ben analytisch sterk, besluitvaardig en doelgericht.

Met mijn persoonlijkheid en ondernemende houding neem ik graag de voortrekkersrol aan om gezamenlijke ambities te realiseren. Leerkrachten, pedagogisch medewerkers en verschillende teams zet ik in hun kracht en geef hun eigenaarschap voor de realisatie van deze ambities met een duidelijke voortgangsbewaking.

Kenmerkend is mijn toegankelijkheid, humor en open manier van communiceren, waardoor ik mensen op een haast vanzelfsprekende manier meekrijg in veranderingen. Uniek maakt dat het lukt om meerdere locaties die fysiek uit elkaar liggen, verbonden met elkaar te houden.

Onderwijs
Sinds 1998 werkzaam in het onderwijs. Eerst als leerkracht in diverse groepen en sinds 2005 werkzaam als directeur.

Opvang
In 2010 zijn wij een kinderopvangorganisatie gestart naast een basisschool om daarmee een IKC te vormen. Het IKC heb ik als één directie mogen leiden. In 2013 zijn wij een tweede kinderopvangorganisatie gestart. Beide organisaties zijn echte IKC’s geworden met interprofessionele teams. De kinderopvangorganisaties zijn uitgegroeid tot 60 medewerkers. Toen de inhoudelijke samenwerking stevig genoeg stond heb ik in 2021 de beide organisaties overgedragen aan mijn compagnon. Zo krijg ik tijd om andere scholen/kinderopvangorganisaties/IKC’s te begeleiden in hun vraagstukken.

IKC
Fantastische ervaring en wat kun je in deze rol goed het verschil maken voor kinderen en collega’s. Ruim 11 jaar ervaring en het is te mooi om de ervaringen niet te delen met collega’s die er mee starten of collega’s weer op de juiste weg te zetten/ te houden met mijn kennis en vaardigheden.

Ik ben u graag van dienst om samen het verschil te maken!